Сторінка інструктора з фізкультури

/Files/images/2019/images (8).jpg

"Фізичні вправи можуть замінити безліч ліків ,
але жодні ліки у світі не можуть замінити фізичні вправи"
Анжело Моссо

/Files/images/2017/pedagogchniy_kolektiv/саванова.jpg

САВАНОВА ІННА МИКОЛАЇВНА
спеціаліст першої категорії

Досвід роботи у закладах освіти: 12 років (8 років - загальноосвітня школа, 3 роки - КУХОПМПК, 1 рік - КЗ "Малоданилівський ЗДО "Дзвіночок").

Освіта:вища

Криворізький державний педагогічний університет
Фах -"Практичний психолог у закладах освіти "

Сумський державний педагогічний університет ім. А.С. Макаренка
Фах -"Олігофренопедагог. Вчитель дітей з вадами розвитку. Логопед. Вчитель дітей з порушеннями мовлення."

Життєве кредо:"Робіть усе від Душі, від Серця. І тоді Ви не будете турбуватися про наслідки".
Педагогічне кредо:"Доклади серця свого до навчання і вуха свої до розумних слів."

Спливає час за віком вік.
Життя незмінне тріумфує.
Скрізь, де проходить чоловік,
Там завжди поруч спорт крокує.

Супутник нашого буття,
Одвічний дух його вирує,
Нам щирі радості життя
Душі і тілу він дарує.

Ожив з віків на новий лад,
Ти з краху встав, вогнем залитий,
І факели Олімпіад
Зумів нам знову запалити.

Слова знайти тобі які?
О, спорт — примирення і згода!
Ти — естафета всіх віків,
Безсмертна наша насолода!
(П'єр де Кубертен)

Основні завдання з фізичного виховання

Зміцнити здоров`я дитини, не допустити, щоб дитина ступила в юність кволою і млявою, - це означає дати їй всю повноту життєвих радощів.
В.О.Сухомлинський

  1. Охорона та зміцнення здоров`я дітей.
  2. Формування у дітей потреби дбати про своє здоров`я та вести здоровий спосіб життя.
  3. Формування у дітей міцних рухомих умінь, навичок та рухових якостей.
  4. Виховання бажання виконувати рухові дії правильно та гарно, діставати від цього задоволення.
  5. Формування позитивних моральних та вольових рис характеру.

У процесі фізичного виховання використовують такі засоби:

  1. Натуральні сили природи — сонце, повітря, воду;
  2. Організацію правильного режиму харчування, праці та відпочинку;
  3. Гігієнічну гімнастику;
  4. Гігієну догляду за тілом;
  5. Спортивні ігри, туризм, працю.

Усі названі засоби, які забезпечують фізичне виховання людини, слід використовувати комплексно з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей вихованців і матеріальних умов.

Дошкільний вік є вирішальним у формуванні фундаменту фізичного та психічного здоров’я, адже відбувається інтенсивний розвиток органів та становлення функціональних систем організму, закладаються основні риси особистості, формується характер, ставлення до себе та оточуючих.

Одним із пріоритетних напрямків освітнього процесу нашого дошкільного навчального закладу є оздоровлення та фізичне виховання дітей. Воно спрямоване на охорону та зміцнення здоров’я, підвищення опірності й захисних сил дитячого організму, поліпшення його працездатності, на своєчасне формування у малюків життєво важливих рухових умінь та навичок, розвиток фізичних якостей.

Велика увага з раннього віку приділяється формуванню правильної постави, рухових навичок, координації рухів, просторового орієнтування, розвитку фізичних якостей: швидкості, спритності, витривалості, сили та ін.

У нашому садочку ми використовуємо всі форми фізичної роботи:

-ранкова гімнастика;

- фізкультурні заняття (за методикою Е.С. Вільчковського – старші групи та М.М. Єфименко – середні та молодші групи);

- спортивні розваги та свята;

- рухливі та спортивні ігри;

- прогулянки;

- фізкультурне дозвілля;

- організація самостійної рухової діяльності дітей;

- туризм та багато іншого, що забезпечує повноцінний фізичний розвиток дітей дошкільного віку.

Фізкультурно-оздоровча робота в нашому дошкільному навчальному закладі здійснюється під безпосереднім керівництвом інструктора з фізичної культури й проводиться з урахуванням стану здоров’я, самопочуття, рівня фізичного розвитку та підготовленості дітей.

Повноцінному розв'язанню оздоровчих, освітніх та виховних завдань сприяє комплексне використання як традиційних так, і нетрадиційних організаційних форм, методів фізичного виховання. Основою системи фізичного виховання в ДНЗ залишається руховий режим, а ефективною формою його є фізкультурні заняття.

Я працюю за принципом: “Граючи – оздоровлювати; граючи – виховувати, граючи – розвивати, граючи – навчати”.
Кожному заняттю і кожній вправі даю назву, взяту з реального життя, зрозумілу дошкільнятам. Діти швидко входять у пропонований образ і сприймаючи його, старанніше виконують рухи, проявляють волю, терплять утому. При цьому вони ще й отримують велику емоційну насолоду.

Цікаво та творчо проводяться фізкультурні свята, розваги, Дні здоров’я, під час яких дошкільники, педагоги, батьки спільно зміцнюють своє здоров’я, розуміють його цінність, вчаться здоровому способу життя, весело змагаються та перемагають.

З метою впровадження здоров’язберігаючих та здоров’яформуючих технологій у нашому садочку педагоги використовують нетрадиційні фізкультурно-оздоровчі заходи: музикотерапію, кольоротерапія, дихальну терапію, пальчикову гімнастику, гімнастику для очей, релаксацію, психогімнастику, аеробіку, стретчинг.

В нашому дошкільному навчальному закладі облаштований фізкультурний зал, в якому достатньо спортивного обладнання та інвентарю, нетрадиційного обладнання, виготовленого власними руками педагогів.

Провідною формою роботи з фізичного виховання дітей є пізнавально-розвивальна діяльність фізичного розвитку, яка проводиться згідно з вимогами Базового компонента і Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля».

Практичну роботу з використанням сучасних технологій оздоровлення дітей в процесі різних форм фізичного виховання розпочинаю з визначення структури пізнавально-розвивальної діяльності фізичного розвитку, її змісту та завдань, що мають реалізовуватися в кожній з них. Аналізую роль кожної оздоровчої технології, її вплив на організм дітей, її доцільність та необхідність. Також звертаю увагу на необхідність використання обраної технології в тій чи іншій частині діяльності, до чи після конкретних рухів, а потім планую в комплексі. Наприклад, до вступної частини, коли виконується ходьба, біг, доцільно включити коригувальну гімнастику для профілактики плоскостопості та елементи танців у комплексі з ходьбою й бігом.

Після шикування та перешикування доцільно проводити активний відпочинок, під час якого загадуються загадки, розповідаються вірші, потішки про здоров’я, що емоційно налаштовує дітей на виконання складніших рухових завдань. Рухи тіла дітей періодично поєдную з рухами пальців рук, ніг наслідуванням елементів дій тварин, птахів, комах тощо. Ці дії супроводжуємо музикою, що сприяє ефективному оздоровленню організму дітей. Також застосовую одну-дві вправи коригувального характеру для профілактики або корекції постави дітей, що запобігає викривленню хребта.

Дуже корисним і цікавим дітям є виконання знайомих вправ під музичний супровід. Це сприяє підвищенню емоційного настрою дітей. А після виконання вправ доцільно зробити масаж стопів ніг, рук, грудей маленькими м’ячами та ін..

Перед виконанням основних рухів пропоную дітям вправи для зміцнення зорових м’язів, що готують до зосередження зору на конкретних рухових завданнях.

Для рухливих ігор доцільно використовувати яскраві іграшки, атрибути, природній матеріал, а після ігор виконати самомасаж цією атрибутикою. Під кінець фізичної діяльності застосовую вправи на розслаблення, з елементами психогімнастики.

Таким чином, особистісно-орієнтований підхід до процесу оздоровлення сприяє створенню сприятливих соціально-психологічних та педагогічних умов для фізичного й інтелектуального розвитку дітей.

Кiлькiсть переглядiв: 560